Witamina potrzebna od zaraz

Do prawidłowego funkcjonowania potrzebujemy licznych składników mineralnych oraz witamin. Jedną z nich jest drogocenna witamina D wyróżniająca się tym, że ludzki organizm potrafi samodzielnie ją syntezować. Dzieje się to wskutek ekspozycji skóry na działanie promieni słonecznych. W związku z tym na właściwy jej poziom wpływa nie tylko odpowiednia dieta, ale również czynniki takie jak pora roku, zachmurzenie czy zanieczyszczenie powietrza.

Rola

Dlaczego wszyscy, dzieci i dorośli, aby być zdrowi i czuć się dobrze, potrzebują witaminy D? Gdyż odpowiednia jej ilość w organizmie:

  • umożliwia prawidłową mineralizację kości i zmniejsza ryzyko powstawania urazów
  • przeciwdziała powstawaniu próchnicy poprzez mobilizację białek obronnych chroniących uzębienie przed działaniem szkodliwych bakterii
  • chroni przed infekcjami wirusowymi i bakteryjnymi
  • zmniejsza ryzyko występowania chorób neurodegeneracyjnych, w tym depresji (osoby cierpiące na niedobór witaminy D częściej uskarżają się na złe samopoczucie i brak motywacji do działania)
  • wraz z wapniem przyczynia się do przyśpieszenia metabolizmu tłuszczów, zwiększając syntezę leptyny odpowiedzialnej za uczucie sytości (wyniki badań opublikowane w „The American Journal of Clincal Nutrition” jednoznacznie wykazują, że osoby o prawidłowym poziomie witaminy D w organizmie chudną szybciej niż te z niedoborami tego składnika)

Niedobór i zapotrzebowanie

W Polsce niedobór witaminy D jest powszechnym zjawiskiem, rozpoznawanym niemalże u 80-90% społeczeństwa. Jego następstwami mogą być zaburzenia gospodarki wapniowo-fosforanowej prowadzące do zmniejszenia mineralizacji kości, przez co stają się kruche i bardziej podatne na urazy, oraz zaburzenia w krążeniu wątrobowo-jelitowym powodujące nieprawidłowe wchłanianie witaminy D ze światła jelita cienkiego.

Zapotrzebowanie na ten cenny składnik jest zmienne i zależne od wieku. Wpływ na nie mają również płeć, stan fizjologiczny i ogólna kondycja zdrowotna. Wynosi jednak średnio 10 mikrogramów na dobę. Aby je pokryć, konieczne jest codzienne jedzenie tłustych ryb morskich (węgorz, śledź, sardynka, makrela, szprotki, halibut) i eksponowanie ciała na działanie promieni słonecznych, co w naszej szerokości geograficznej i przy współczesnym trybie życia wydaje się niemal niemożliwe. Konieczne jest zatem wprowadzenie odpowiedniej suplementacji diety…

Healthy-Bones-Gummies_Vit-D3-Gummies_blog_grafika-v2

blog_grafika-v2

Wybierz jeden z innowacyjnych preparatów NUTRICODE i ciesz się świetnym samopoczuciem!