Magnez magnezowi nierówny

Magnez jest jednym z najważniejszych pierwiastków i tuż po potasie drugim kationem zaangażowanym w prawidłowy przebieg wszystkich procesów zachodzących w organizmie. Bierze udział w syntezie DNA, budowie kości, zębów, a także w przewodnictwie nerwowym i odpowiedniej kurczliwości mięśni. Uczestniczy ponadto w metabolizmie podstawowych składników pożywienia, czyli białek, tłuszczy i węglowodanów. O funkcjach, jakie pełni, można by pisać w nieskończoność…

Aby nasze ciało funkcjonowało w sposób prawidłowy powinniśmy każdego dnia dostarczać wraz z dietą około 300-400 mg magnezu. Zapotrzebowanie to oczywiście może różnić się w zależności od wieku, płci, rodzaju wykonywanej pracy oraz ogólnego stanu fizjologicznego organizmu.

GDY BRAKUJE MAGNEZU W DIECIE

Osoby żywiące się w sposób prawidłowy z reguły nie mają problemu z dostarczeniem do organizmu takich ilości magnezu. Martwi jednak to, że obecnie spożywane produkty spożywcze są coraz bardziej ubogie w magnez. Przyczyną tego zdają się być nawozy chemiczne stosowane przez rolników podczas masowej produkcji żywności oraz dodawanie do niej zbyt wielu substancji konserwujących, sztucznych barwników oraz wszelkich innych dodatków, które chemicznie ingerują w jej skład. Przyczyn niedoboru magnezu może być wiele, jednakże do najczęstszych należą: niedostateczna podaż pierwiastka z diety, zaburzenia wchłaniania jelitowego, niektóre choroby nerek czy wątroby, ale też nadużywanie alkoholu, życie w ciągłym stresie, stosowanie niektórych leków i antykoncepcji hormonalnej.

19958950_1805313892817108_1108454684039906684_n

– mówi Klaudia Niemira, dietetyk kliniczny i ambasador programu FIT6 w Polsce

Wynikiem niedoboru magnezu mogą być następujące objawy:

  • nadpobudliwość nerwowo-mięśniowa objawiająca się m.in. drganiem powiek, warg, bolesnymi skurczami mięśni (najczęściej łydek), uczuciem mrowienia w kończynach, zespołem niespokojnych nóg
  • ogólne osłabienie organizmu i odporności
  • wzmożone wypadanie włosów, pogorszenie ich ogólnej kondycji, kruchość i łamliwość paznokci, niezdrowy wygląd skóry
  • problemy z koncentracją, rozdrażnienie, stan zagubienia
  • lęki, kłopoty ze snem, wzmożona potliwość nocna
  • zaburzenia wydzielania insuliny, które mogą zwiększać ryzyko rozwoju zespołu metabolicznego i cukrzycy
  • inne, np. biegunka, zawroty głowy, mdłości, bolesne miesiączkowanie, migrena

Jeśli powyższe objawy opisują Twoje dolegliwości zastanów się, czy nie powinieneś wprowadzić do swojej diety suplementacji magnezem.

Pamiętaj o tym, że suplementacja magnezem może przynieść liczne korzyści dla Twojego zdrowia. Wiele z opisanych wyżej objawów znika po wprowadzeniu odpowiednio dobranej suplementacji. Wybierając właściwy dla siebie magnez, kieruj się nie tylko ceną, wyglądem opakowania czy smakiem – najważniejszą rolę odgrywa jego biodostępność! Parametr ten charakteryzuje rozpuszczalność składnika w wodzie oraz jego wchłanialność w jelicie cienkim.

 

podkreśla Klaudia Niemira

JEDYNY TAKI SUPLEMENT NA RYNKU

801009_MAGNESIUM-24-H-SYSTEM-TRIPLEX-POWER

Badania naukowe prowadzone na całym świecie wskazują, że cytrynian magnezu charakteryzuje się doskonałą przyswajalnością, dlatego też zawarliśmy go w naszym innowacyjnym suplemencie diety NUTRICODE!

MAGNESIUM 24 H SYSTEM TRIPLEX POWER to unikalny 30-dniowy system składający się z 3 tabletek spożywanych w trakcie dnia, idealnie dostosowanych do zmieniających się potrzeb organizmu w ciągu doby. To jedyny preparat na rynku, który nie tylko kompleksowo uzupełnia niedobory magnezu, lecz także zawiera starannie wyselekcjonowane składniki odpowiednio wspomagające funkcjonowanie organizmu rano, po południu i wieczorem. Ich synergiczne działanie zapewni Ci błyskawiczną regenerację i doskonałą formę!