Roślinni sprzymierzeńcy diety

Wielu z nas marzy o szczupłej, wysportowanej sylwetce – pogoń za upragnionymi ideałami nie jest jednak usłana różami. Jest to ciężka praca wymagająca od nas przestrzegania restrykcyjnej diety oraz wylewania litrów potu na siłowni.

Codzienne obowiązki, prowadzenie domu oraz praca oddalają nas od wymarzonego celu. Staramy się więc coś zmienić za pomocą stosowania kolejnych diet odchudzających, proponowanych na modnych stronach internetowych. Kupujemy kolejne paczki tabletek odchudzających, głodzimy się, czekając na cud. Niestety, on nigdy nie nadchodzi, a kłopoty, których możemy się nabawić przez nieumiejętne odchudzanie, zaczynają spędzać nam sen z powiek: wypadające włosy, rozdwojone paznokcie, kłopoty z cerą oraz uzasadniony w tym przypadku spadek nastroju i motywacji. Prawda jest taka, że wiele diet odchudzających proponowanych przez „specjalistów” z Internetu przynosi szybkie i łatwe efekty, jednak utracone dzięki nim kilogramy często wracają do nas ze zdwojoną mocą w postaci efektu jo-jo.

Dieta odchudzająca powinna mieć mniej kalorii niż wynosi nasze dobowe zapotrzebowanie energetyczne – nazywamy to ujemnym bilansem kalorycznym. Zdrowe odchudzanie to takie, które rozpoczynamy redukując nasze zapotrzebowanie energetyczne o 500-1000 kcal. Jeśli będziemy przestrzegać tej zasady oraz regularnie uprawiać aktywność fizyczną, nasza waga powinna stopniowo się zmniejszać.

Kluczem do sukcesu w skutecznym odchudzaniu jest dieta oparta na jedzeniu zdrowych, nieprzetworzonych produktów, a także całkowitym wykluczeniu produktów takich jak: słodkie napoje, przekąski, słodycze oraz alkohol. Oprócz tego redukujemy do minimum tłuszcze zwierzęce oraz białe pieczywo z przetworzonej mąki. Zastępujemy je pełnoziarnistym pieczywem wypiekanym z mąki z grubego przemiału. Jest ono bogate w witaminy z rodziny B a także w błonnik pokarmowy, który od lat jest sprzymierzeńcem osób starających się o utratę nadprogramowych kilogramów. O błonniku dużo się mówi – ale czym on właściwie jest?

Błonnik pokarmowy to szeroko rozumiane składniki pochodzące z roślin spożywanych przez człowieka. Można również go stosować w formie suplementów diety pod nazwą błonnik witalny. Pod ogólnym pojęciem błonnika rozumiemy także węglowodany złożone, które nie są trawione przez człowieka, ale ulegają fermentacji w jelicie grubym, stanowiąc swoistego rodzaju pożywkę dla naturalnej flory jelitowej. Wiele prowadzonych na świecie oraz w Polsce badań wskazuje na istotną rolę błonnika pokarmowego w prewencji chorób cywilizacyjnych, do których możemy zaliczyć otyłość, cukrzycę, nadciśnienie tętnicze oraz choroby układu naczyniowo-sercowego. Odpowiednia ilość błonnika w diecie reguluje dobowy cykl wypróżnień oraz zapobiega zaparciom.

Osobom będącym na diecie odchudzającej zaleca się spożywanie wysokobłonnikowych posiłków. Dlaczego? Zdrowe posiłki, zawierające dużo włókna pokarmowego, zajmują dużo miejsca w naszym układzie pokarmowym, jednocześnie zachowując swoją niskokaloryczność. Ostatnio coraz więcej słyszymy o glukomannanie. Jest to substancja będąca rozpuszczalną w wodzie frakcją błonnika pokarmowego. Glukomannan na tle innych rodzajów błonnika wyróżnia się tym, że potrafi związać bardzo duże ilości wody, z którymi tworzy swoistego rodzaju żel. Błonnik ten jest więc sprzymierzeńcem osób odchudzających się, ponieważ po związaniu się z wodą zwiększa kilkukrotnie swoją objętość, dając poczucie sytości. Glukomannan nie występuje naturalnie w spożywanych przez nas zwykle roślinach,  pozyskuje się go z azjatyckiej rośliny Amorphophallus konjac. Stosowanie tego rodzaju błonnika jest bardzo skuteczne, jeżeli spożywamy go regularnie i popijamy dużą ilością wody. Europejski Komitet do Spraw Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) zatwierdził skuteczność jego działania przy przyjmowaniu 3 razy dziennie po 1 g, spożywaniu pół godziny przed posiłkiem oraz popiciu co najmniej szklanką wody.

Kolejną dobroczynną rośliną, choć niezawierającą błonnika pokarmowego, jest Garcinia cambogia. To kolejna roślinna przyjaciółka osób, które walczą z nadprogramowymi kilogramami. Suplementy diety zawierające ekstrakt z tej rośliny cieszą się dużym powodzeniem oraz skutecznością w zwalczaniu nadwagi i otyłości. Aktywne działanie ekstraktu z rośliny możliwe jest dzięki dużemu stężeniu kwasu hydroksycytrynowego (HCA) w Garcinii. Jest to kwas, który wpływa na metabolizm tłuszczów, hamując ich syntezę z węglowodanów i białek. Skutkiem działania kwasu HCA jest zmniejszenie powstawania tkanki tłuszczowej w ciele. Oprócz tego ekstrakt z rośliny wpływa również na zwiększenie mięśniowych zasobów glikogenu. Badania prowadzone na całym świecie dowodzą, że stosowanie ekstraktu z Garcinia cambogia w porcjach od 300-500 mg 3 razy dziennie pomaga w odchudzaniu.

Urozmaicona dieta, bogata w warzywa i owoce, a także regularna aktywność fizyczna, stanowią podstawę efektywnego procesu odchudzania. Egzotyczne rośliny mogą jednak bardzo pomóc nam w utracie zbędnych kilogramów. Ważne, aby podczas wybierania odpowiedniego dla nas suplementu, zwrócić uwagę na jego skład lub skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem. Polecanym przez nas suplementem diety, wspomagającym odchudzanie poprzez zmniejszanie łaknienia jest NUTRICODE SLIM EXTREME. Suplement zapewnia nam całodobowe wsparcie w odchudzaniu dzięki swojej podwójnej formule. Tabletki do stosowania w ciągu dnia oparte są na innowacyjnym glukomannanie, wspartym przez chrom oraz cynk. Zawierają również ekstrakt z Garcinia cambogia, spowalniający wytwarzanie tłuszczu w organizmie. Druga formuła to tabletki musujące do stosowania przed snem, a ich dużym atutem jest uzupełnianie zdrowej diety w mikroelementy oraz witaminy, będące odpowiedzialne za utrzymanie pięknej cery podczas stosowania diety odchudzającej. NUTRICODE SLIM EXTREME to więc system suplementacji, którego celem jest nie tylko szybka utrata zbędnych kilogramów, ale również wyjątkowa kompozycja witamin i minerałów, przeznaczona dla osób, które chcą schudnąć w racjonalny i zdrowy sposób.