Sposób na świąteczne obżarstwo

W polskiej tradycji święta to suto zastawiony stół, jednak dodatkowe kalorie zaczynamy przyjmować już z początkiem grudnia. Pieczenie pierniczków, kosztowanie świątecznych potraw… to chwile, w których pozwalamy sobie na więcej, a grudniowy maraton ucztowania kończy dopiero sylwestrowy bal. Podpowiadamy, jak nie rozpocząć nowego roku od postanowienia przejścia na ścisłą dietę.

Choć według naszej tradycji wigilia powinna być postna, to jednak niewielu udaje się zachować umiar 24 grudnia. Aby uniknąć w świąteczne dni kłopotów żołądkowych, nie siadajmy do stołu głodni. Kiedy mamy pusty żołądek, jemy więcej, szybciej i chętniej sięgamy po wysokokaloryczne potrawy. Przed uroczystą kolacją pozwól sobie na małą przekąskę, dzięki której unikniesz najczęściej popełnianych błędów.

Tradycja świąteczna może być twoim sprzymierzeńcem, musisz tylko wykorzystać jej silne strony. Ucztowanie rozpocznij od barszczu, który cię nasyci, nie dostarczając nadmiernej liczby kalorii. Pamiętaj, że 12 dań to spore wyzwanie dla twojego organizmu, spróbuj więc ograniczyć wielkość porcji. Nie rezygnuj z potraw, które uwielbiasz i czekasz na nie cały rok, ale żeby odciążyć żołądek nie sięgaj po pieczywo, ziemniaki i potrawy, które goszczą na twoim stole na co dzień. Słodkie wypieki zostaw na sam koniec, a po deserze nie wracaj już do dania głównego. Tradycyjnie serwowana do deseru kawa może stać się twoim kołem ratunkowym, jeśli zamienisz ją na Aurile Metabolism. Jeżeli czujesz, że twoja przemiana materii wyraźnie zwolniła, pobudź ją do działania filiżanką pysznej kawy Aurile Metabolism wzbogaconej o cynk, L-karnitynę, ekstrakt z garcynii kambodżańskiej i witaminy z grupy B. To doskonały, a przede wszystkim bezpieczny element uzupełniający w trakcie kuracji odchudzających i oczyszczania organizmu.

METABOLISM
Kawa funkcjonalna to naturalna kawa wzbogacona szeregiem składników mineralnych i witamin lub z dodatkiem uszlachetniających składników, które powodują, że nabiera szczególnych właściwości. Receptury kaw funkcjonalnych są unikatowe i powstają we współpracy kiperów z naukowcami i specjalistami do spraw prawidłowego żywienia.

Zarówno w święta, jak i przez resztę roku unikaj słodkich napoi gazowanych, które nie tylko tuczą, ale powodują również wzdęcia. Świąteczne przysmaki najlepiej popijać wodą, możesz sobie pozwolić również na lampkę czerwonego wina, które wspomaga trawienie. Staraj się często wstawać od stołu – wielogodzinne biesiadowanie to największe zagrożenie w czasie świąt. To wtedy bezwiednie sięgamy po kolejne przekąski. Namów rodzinę do wspólnego kolędowania, rozpocznij ciekawą rozmowę – wszystko, co odwróci twoją uwagę od jedzenia, jest dobrym pomysłem.

Nie zapomnij wybrać się na pasterkę, a pierwszego i drugiego dnia świąt koniecznie wyciągnij rodzinę na spacer, ruch pobudzi układ pokarmowy do pracy i pomoże uniknąć dodatkowych kilogramów po świętach.

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.